Intelegerea substratului psihologic al Social Media

Multiethnic Group of People Socail Networking at Cafe

Ideea este ca nu prea poti pacali utilizatorii retelelor de socializare sa distribuie orice. Toate distribuirile pe care ei le fac se reflecta personal, asupra lor, astfel ca nu vor distribui ceva care nu le reflecta imaginea de sine pe care o au sau pe care vor sa o construiasca in mediul online. Asta inseamna ca trebuie sa observi ce fel de continut distribuie utilizatorii, si de ce distribuie un anume material, in timp ce ignora un altul.

Un grup de cercetare al New York Times a facut o investigatie riguroasa asupra acestui subiect: de ce distribuie oamenii continu online. Desi a fost tinta mai multor speculatii, acest rezultat ne-a dat informatii reale despre comportamentul utilizatorului in mediul online. Dupa ce au observat 2500 dintre cei mai avizi ”distribuitori” de continut in online, au putut reduce toate informatiile la 5 motivatii importante, care ii determina pe utilizatori sa distribuie materialele altor site-uri.

  • Pentru a imbogati sau a amuza vietile altora– 94% dintre persoanele care au distribuit un link s-au gandit la ce efect va avea acesta aspra cunoscutilor lor.
  • Pentru a-si defini personalitatea– 68% au distribuit continut pentru a-si defini personaliatea sau imagine in mediul online.
  • Pentru a crea conexiuni– 73% dintre cei care au distribuit un material au facut-o pentru a intra in contact cu alte persoane similare lor.
  • Pentru a-si crea ideea unui scop– 69% dintre utilizatori au distribuit un material pentru a incerca sa aiba impact asupra altora.
  • Pentru a ajuta o cauza sau un brand– 84% dintre utilizatori au distribuit un mesaj, o imagine sau un produs in care cred, sau cu care se identifica.

Dupa cum poti observa, o singura motivatie implica personal si profund utilizatorul. Majoritatea motivatiilor au in centru ideea de conexiune cu altii.

1.1. Poti folosi acest aspect in ajutorul tau – ajuta-ti cititorii sa se conecteze cu altii.

Cum faci asta?

  1. Fa-i sa se simta inteligenti – publica continut de calitate, asupra unor noutati din domenii care sa te intereseze si pe tine, dar si pe ei.
  2. Fa-i sa se simta utili – publica continut care sa ii ajute sa ajute pe altii.
  3. Fa-i sa arate bine – publica continut care iti face cititorii sa arate ca sunt in conexiune cu persoane bine vazute – acesta poti fi tu.

1.2. Poti sa mai incerci sa faci cititorii sa aiba incredere in tine. Desi nu este foarte usor, exista cateva moduri de a reusi.

Cum faci asta?

  1. Mentioneaza surse – intr-un articol, este important sa mentionezi sursa chiar daca ai parafrazat.
  2. Da valoare – nu e necesar sa postezi produse si apoi sa indemni utilizatorii sa le cumpere si ei. Este de ajuns sa scrii experienta ta, si sa ii lasi sa aleaga singuri.
  3. Arata-ti rezultatele – cand este posibil arata cititorilor testimoniale, alte site-uri in care ai fost prezent, si chiar numarul de share-uri.
  4. Pastreaza totul cat mai simplu

Stiai ca mai mult de jumatate dintre cei care iti distribuie postarile nu citesc mai mult de 50% din informatie? Ceea ce inseamna ca toti acesti utilizatori se folosesc de titlu si de scurta descriere pentru a se convinge daca un material merita sa fie distribuit sau nu.

Please follow and like us:

Facebook WebDesign

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

WEB DESIGN la un pret corect si avantajos!

Please follow & like us :)

Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://exporeduceri.ro/intelegerea-substratului-psihologic-al-social-media/">
YouTube
Pinterest
Instagram

Instagram

Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

© Copyright 2012 by CFG Romania>>Web Design - Promovare Romania